Bucuresti

Bucuresti Blog. Restaurante, muzee, teatru, cinema, cluburi, concerte, targuri, petreceri, expozitii.

Invataminte de la Viena pentru Bucuresti

Adevarul de Seara a publicat un interviu cu Viceprimarul Vienei, Reante Brauer, in care stimata doamna ne  spune ce masuri ar trebui luate pentru a avea un trafic mai putin aglomerat in Bucuresti si in general un oras mai civilizat.

Secretul decongestionării traficului într-un oraş mare este, în opinia edilului vienez, aplicarea unui set de măsuri care să-i determine pe locuitori să renunţe la maşinile personale şi să folosească reţeaua de transport public.

Aflată într-o vizită oficială în Capitală, având ca scop încheierea unui parteneriat de investiţii cu municipalitatea bucureşteană, Renate Brauner a discutat ieri cu primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, proiecte concrete cum ar fi construirea de parcări subterane, de grădiniţe modulare şi transformarea gunoiului în energie. Viceprimarul Renate Brauner a prezentat, soluţiile pe care administraţia locală din Viena le-a găsit unor probleme cu care Bucureştiul încă se confruntă: traficul, parcările şi reabilitarea Centrului Istoric.

Adevărul de seară: Viena este una dintre primele capitale europene în ceea ce priveşte epurarea apei. În cât timp s-a pus la punct acest sistem de epurare a apei?

Renate Brauner: Viena este destul de cunoscută pentru calitatea apei. Reţeaua de apă datează de mai multe secole, din timpul Imperiului şi mereu s-a purtat grijă ca apa să fie adusă din locuri din jurul Vienei şi să fie de înaltă calitate. În legislaţia internă a oraşului a fost implementat ca regiunile din care provine apasă fie ocrotite, să nu se facă schimbări, ca apa să fie de aceeaşi calitate.

ADS: Ce măsuri s-au luat în acest sens?

Renate Brauner: Întreg sistemul este construit în aşa fel ca să îmbine structurile tradiţionale cu tehnologie modernă. De exemplu toate locurile din care provine apa să fie în concordanţă cu toate prevederile pentru mediu. În acelaşi timp sunt în serviciu şi staţii de epurare ultramoderne. În primul rând s-a făcut şi o campanie masivă ca apa menajeră să nu fie poluată, de exemplu să nu se arunce ulei în toalete, fiindcă s-ar contamina. Apoi este adunată în spaţii speciale, astfel încât poate fi vărsată din nou în Dunăre, atât de curată este.

ADS: În ce a constat această campanie despre care pomeniţi?

Renate Brauner:  Este vorba despre un proces permanent. Ne-am decis să începem de la copii. Avem două mascote, două picături de apă care au câte un nume. Aceste două mascote sunt prezente şi în benzi desenate. Se încearcă la copii, să înveţe de mici, dar până la urmă copiii sunt şi cei care îi determină pe părinţi să acţioneze în această privinţă.

ADS: Traficul este o altă trăsătură esenţială într-un oraş de nivelul unei capitale. Cum s-a decongestionat traficul în Viena?

Renate Brauner: În Viena există un „commitment” strict pentru prioritatea transportului în comun. Avem metrou, tramvaie şi autobuze care furnizează servicii la cel mai înalt standard.

ADS: Şi cum îi convingeţi pe vienezi să-şi lase maşinile acasă şi să folosească mijloacele de transport în comun?

Renate Brauner: Tocmai printr-un transport în comun de cea mai bună calitate. Investim foarte mulţi bani în calitatea acestui serviciu public. De exemplu acum se implementează un proiect de modernizare a metroului în valoare de 1,8 miliarde de euro. În Viena există aşa-numitul management al locurilor de parcare.  Este vorba de o reglementare specială care vizează mai ales zonele centrale ale oraşului, în care riveranii primesc un permis special pentru a circula şi a parca în acea zonă, iar cei care circulă ocazional au nevoie de un permis special. Ideea este întocmai aceea ca oamenii să folosească transportul în comun şi nu maşinile personale.

ADS: Permise care costă…

Renate Brauner: Da, aceste permise se plătesc, însă toate fondurile care se strâng sunt direcţionate tocmai pentru rezolvarea acestei probleme: pentru realizarea de parcări subterane şi lucrări asemănătoare.

ADS: Sunt parcările un impediment în rezolvare problemei traficului? O parcare atrage tot mai multe maşini…

Renate Brauner: O singură măsură nu va rezolva niciodată problema transportului într-un oraş mare. Este vorba de un mix de mai multe soluţii. În primul rând este vorba de promovarea transportului în comun şi a transportului cu bicicleta. În principiu este vorba şi de elaborarea unui plan al unui oraş cu drumuri scurte, astfel ca oamenii să poată să facă multe drumuri şi pe jos. Nu este indicat să se construiască o uzină în partea centrală şi un complex rezidenţial în cealaltă parte a oraşului, ca oamenii să trebuiască să parcurgă drumuri lungi. Toate aceste elemente trebuie combinate. Şi în ultimă instanţă acest management al locurilor de parcare, adică cei care construiesc să fie nevoiţi să plătească un pic. În acelaşi timp sunt şi prevederi şi de ordinul construcţiilor. De exemplu, oricine construieşte locuinţe în Viena trebuie să asigure şi locuri de parcare. Dar principalul pilon este transportul în comun. Trebuie făcute investiţii pentru a spori eficacitatea şi calitatea transportului în comun.

ADS:  Centrul Istoric al Vienei este o parte foarte importantă a Capitalei Austriei. Cât timp a durat refacerea acestuia?

Renate Brauner: În primul rând în Viena, nu se poate spune ca în Bucureşti, că o perioadă de timp nu s-a făcut nimic pentru Centrul Istoric, deci tot timpul s-a lucrat. După război, în anii ’50 a fost o perioadă în care au fost alte priorităţi, de dezvoltare a sectorului de locuinţe ieftine, iar clădirile de patrimoniu nu au fost în prim-plan. Grija pentru Centrul Istoric nu este un obiectiv numai pentru mine, ca viceprimar, ci este şi un obiectiv la nivel federal. Pentru acele cartiere sau domenii care sunt de patrimoniu există reguli speciale de protecţie al monumentele istorice. Iar dacă cineva renovează sau doreşte să renoveze o casă din patrimoniul cultural primeşte ajutor din fondurile colectate la nivelul oraşului. Şi în Viena a durat ceva timp până când Centrul Istoric a putut fi rezolvat în totalitate, deoarece este foarte greu, mai ales pentru persoane care au o casă privată în acea zonă să o renoveze la standardele impuse de noi.

ADS:  Poate fi vorba despre un parteneriat public-privat?

Renate Brauner: Trebuie să diferenţiem două cazuri: în primul rând este vorba despre clădirile care sunt proprietate privată, iar proprietarii nu au fondurile necesare pentru a renova în totalitate aceste case. În aceste cazuri municipalitatea ajută proprietarii cu fonduri. Alte clădiri se află în proprietatea municipalităţii, de care se ocupă aceasta în totalitate.

VN:F [1.9.22_1171]
Voteaza si tu!
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Post to Twitter

2 Raspunsuri so far.

  1. Cursa Bucuresti-Viena si retur, la numai 69 de euro | Bucuresti says:

    […] de presa sustinuta de Lufthansa The Aviation Group, s-a anuntat ca se vor inmulti cursele Bucuresti-Viena, iar preturile vor scadea simtitor pe acesta ruta. Astfel, incepand cu data de 29 martie, din […]

  2. renate brauner says:

    […] mayor, said the city is thrilled to play host to this high-carat, internationally sensational …Invataminte de la Viena pentru Bucuresti | BucurestiAdevarul de Seara a publicat un interviu cu Viceprimarul Vienei, Reante Brauer, in care stimata […]



× 1 = three

HOTELURI IN ROMANIA

Loading...

Logo-ul Muzeului National al Taranului Roman

Mergeti spre cultura

Mai multe obiective culturale si muzee din Bucuresti au zile ...

The_mission_1st_of_march_2014

The Mission 1st

Sasha, 2manydjs, Art Department si Ali Nasser sunt invitatii The ...

Femina Star 2013

Femina Star - Comuni

Mai sunt cateva zile pentru inscrierea la Festivalul “Femina Star” ...

Tudor-Gheorghe-Pelerini-din-tara-nimanui

Tudor Gheorghe – P

Tudor Gheorghe revine pe scena Salii Palatului cu spectacolul “Pelerini ...

Rock in Parc 2013

Rock in Parc - Inscr

A mai ramas putin timp pana la incheierea inscrierilor la ...

Site-uri partenere

  • Hoteluri Timisoara
  • Tourneo - rezervari hoteliere NONSTOP
  • Logo brasovhoteluri.ro
Get Adobe Flash player